Перший раз у перший класspilkuvannja_z_ditmi-poradi_psikhologa

 

Як батькам дбати про себе
Батькам інколи важко дбати про себе, але турбота про себе допомагає дбати про інших. Перегляньте поради спеціалістів про те, що робити, коли ви або людина, яку ви знаєте, у стресі або відчуваєте, що не можете впоратися з чимось.
Як батькам дбати про себе
Зосередьтеся на базових потребах
Якщо ви відчуваєте, що не справляєтеся, почніть із базових потреб, які є у вас і вашої дитини: повноцінний сон, здорове харчування та помірна фізична активність. Коли ви задовільните базові потреби, можна ставити додаткові цілі. Почніть із того, що потрібно зробити, а потім додайте необов’язкові справи.

Робіть невеликі перерви
Щоб допомагати своїй дитині, ви маєте дбати про себе. Невеликі перерви протягом дня, навіть щоб просто потягнутися, зробити кілька глибоких вдихів або випити води, допоможуть вам упоратися зі стресом і дадуть відчуття контролю над ситуацією.

Звертайтеся по допомогу
Немає нічого поганого в тому, щоб просити про допомогу тих, хто поруч і готовий вас підтримати. Можна звернутися до вчителя дитини, до вашої духовної чи релігійної спільноти або члена родини. Не забувайте, що так ви подаєте гарний приклад своїй дитині.

Будьте добрими до себе
Якщо у вас видався важкий день, уявіть поруч доброго друга, партнера або когось із батьків, які підтримують вас. Поговоріть із собою так, як із вами говорила б ця людина. Пам’ятайте, що співчуття до себе – це навичка, яку можна розвивати.

Залишайтеся на зв’язку
Коли ви намагаєтеся суміщати роботу та виховання дітей, буває складно знайти час для друзів і родини. Спробуйте додати у свій розклад регулярне спілкування з тими, хто вас підтримує. Ці розмови допоможуть вам планувати свій день і будуть тим, чого ви чекаєте. Навіть 5 хвилин спілкування досить, щоб відчути зв’язок із близькими людьми.

Радійте невеликим досягненням
Нагадуйте собі, що ви добрий батько або мати і що ви робите все можливе. Радійте навіть невеликим досягненням. Ведіть список справ, які зробили добре, і намагайтеся зосереджуватися на них, коли відчуваєте розчарування.

Змиріться з невизначеністю
В умовах невизначеності може виникати почуття дискомфорту та виснаженості. Спробуйте змиритися із ситуацією та приймати рішення на основі наявної інформації. Коли плануєте, намагайтеся не концентруватися на поганих сценаріях розвитку подій. Раціональний підхід може допомогти впоратися з почуття безпорадності в умовах невизначеності.

Проявляйте співпереживання
Поточна ситуація важка для всіх, включно з вашою дитиною. Для дітей нормально відчувати тривогу, що може впливати на їхню поведінку. Якщо емоції або поведінка вашої дитини виходять з-під контролю, зробіть кілька глибоких вдихів. Спокійно обговоріть із нею проблему. Покажіть дитині, що розумієте її почуття, і відверто розкажіть про свої. Коли все добре, будьте щедрими на похвалу та заохочуйте позитивну поведінку.
Інформація для батьків

Батьки – повноцінні учасники освітнього процесу, і учні потребують їхньої підтримки під час навчання. Результати міжнародного дослідження PISA показують, що ті діти, яких підтримують батьки, мають кращі результати навчання.

 

Також в умовах змішаного чи дистанційного навчання важливо технічно допомогти дітям отримувати знання.

 

Як говорити з дітьми про COVID-19, чим зайняти дитину під час карантину, як сформувати правильний розпорядок дня – про це на інше можна дізнатись із порад батькам на час пандемії, які розробили ЮНІСЕФ Україна та МОН.

 

Поради, які стосуються дітей різного шкільного віку від дошкільнят до підлітків, знаходять у матеріалах за посиланнями:

 

гайдлайни

Карантин з користю: ідеї для батьків та дітей

Підтримувати й допомагати: поради батькам на час пандемії

 

інфографіки

Розмова про COVID-19

Наодинці з дитиною

Упорядкування

Позитивний підхід

Погана поведінка

Спокій і подолання стресу

 

Відвідування шкіл

 

Під час карантину батьки та супроводжуючі особи не можуть заходити до шкіл – таку норму містять вимоги головного санлікаря. Це обмеження має на меті зробити умови у школах ще більш безпечними для учнів і педагогів, адже так у школу потраплятиме менше людей.

Ті, хто супроводжує осіб з інвалідністю, можуть заходити до шкіл, як і раніше.

Тренінг “Імплементація коучу в роботі педагога”.

Національна дитяча гаряча лінія

0800500225(безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

Короткий номер 116111(безкоштовно з мобільних телефонів)

 

 

НУШ

 

https://www.facebook.com/groups/1558256207775608/?ref=share

 

ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА  ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ

АНТИБУЛІНГОВА  

ПОЛІТИКА

ВСТУП

Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також  забезпечення прав, свобод та інтересів дітей.  Концепція «Нова українська школа» (НУШ) вимагає реформування існуючого алгоритму розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, адже дуже часто в освітніх закладах  постає проблема булінгу та порушення норм поведінки учнями, що не дозволяє в повному обсязі досягти поставлених демократичних орієнтирів. Важливою умовою ефективності роботи працівників психологічної служби є розставлення пріоритетів та цілей, викладених комітетом ООН:

  • взаєморозуміння;
  • взаємоповага;
  • дружня атмосфера;
  • пріоритет прав людини;
  • толерантність;
  • постійний розвиток;
  • активна життєва позиція;
  • здоровий спосіб життя;
  • людяність;
  • порядність;
  • повага до приватного життя;
  • мир;
  • єдина країна.

З огляду на те, що створення концепції нового освітнього простору є надзвичайно складним завданням, пропонуємо створити «Кодекс безпечного освітнього середовища» ( КБОС), згідно положень та принципів УГОДИ, яка регулює стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.

Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників навчальних закладів).

 

Розділ І

ЗАВДАННЯ КБОС

Маючи на меті створити безпечний освітній простір, необхідно чітко сформулювати та зазначити завдання, які  регламентують засади КОДЕКСУ.

Аналізуючи питання безпечного освітнього середовища були визначені основні завдання КОДЕКСУ в школі:

  1. Визначити поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процесу;
  2. Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психолога, батьків на освітнє середовище школи;
  3. Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу згідно УГОДИ;
  4. Скласти доступний алгоритм реагування та протидії булінгу;
  5. Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.

 

Розділ ІІ

БУЛІНГ

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов’язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

Стаття 1. Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

Стаття 2. Фізичний булінг

Фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

Стаття 3. Соціальний булінг

Соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза це за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність.

Стаття 4. Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

 

Розділ ІІІ

РЕАГУВАННЯ ТА ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

 

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в школі

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
  2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).
  3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,

працівники та педагогічні працівники гімназії та інші особи.

  1. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
  2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  1. систематичність (повторюваність) діяння;
  2. наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  3. дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

  1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору школи.
  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)

здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування)  (далі – Заява).

  1. Заяви, що надійшли на електронну пошту школи отримує секретар-друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
  2. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор школи або його заступник.
  3. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
  4. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.
  5. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
  6. Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності.

 

 

Відповідальна особа

  1. Відповідальною особою призначається працівник школи з числа педагогічних працівників.
  2. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора школи.
  3. Відповідальна особа призначається наказом директора школи.
  4. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

  1. За результатами розгляду Заяви директор школи видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.
  2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.
  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор школи створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.
  4. Комісія створюється наказом директора школи.
  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші заінтересовані особи.
  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.
  7. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.
  8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор шкорли  має повідомити постраждалого.
  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

 

Терміни подання та розгляду Заяв

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочих дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.
  5. Директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

 

Реагування на доведені випадки булінгу

 

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор школи:

– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

  1. Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом школи та затверджуються директором закладу.
  2. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

 

  1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, – тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

 

 

Розділ IV

АЛГОРИТМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

  1. Ознайомлення учасників освітнього  процесу з нормативно- правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
  2. Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням  представників  правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
  3. Запровадження програми правових знань у формі гурткової, факультативної роботи.
  4. Організація роботи гуртків, факультативів.
  5. Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
  6. Ознайомлення учителів і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.
  7. Батьківські збори – це форма організації спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних питань  навчання і виховання, ухвалення рішень.
  8. Консультації – форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із різних проблем родинного виховання.
  9. Педагогічний консиліум – форма спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня, вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
  10. Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.до наказу від  27.08.2020 р. № 133                                                       План                заходів щодо запобігання та протидії булінгу                                на 2020/2021 навчальний рік
    № з\п Заходи Клас Термін проведення Відповідальний
    1 Майстер – клас «Павутинка дружби» 1-4 Вересень 2020 Класні керівники
    2 Лекторій для батьків

    «Насильство в сім’ї»

    Жовтень  2020 Цісар Л.І.
    3 Виховні години «Булінг-прояв насильства у школі» 1-4 листопад 2020 Класні керівники
    4 Тренінгове заняття  «Протидія булінгу в дитячому середовищі» 3-4 Грудень 2020 Цісар Л.І.
    5 Година спілкування «Кібербулінг» 1-4 січень 2021 Цісар Л.І. Класні керівники
    6 Перегляд відео презентацій «Булінг в школі.», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини» 1-4 лютий 2021 Класні керівники Цісар Л.І.
    7 Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» 1-2 лютий 2021 Класні керівники
    8 Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг». березень 2021 Цісар Л.І. Класні керівники
    9 Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг» 1-2 березень 2021 Класні керівники
    10 Виховні години «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» 3-4 березень 2021 Класні керівники
    11 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» березень 2021 Цісар Л.І.
    12 Корекційно-розвиваюче заняття «Мир без насильства» 1-4 квітень 2021 Цісар Л.І.
    13 Усний журнал «Молодь проти насильства» 1-4 квітень 2021 Класні керівники
    14 Виховна година «Мир без насильства» 1-4 квітень 2021 Класні керівники
    15 Лекторій для батьків «Попередження насильства в сім’ї, психологічне насильство у стосунках з дітьми» травень 2021 Цісар Л.І. Чубирко О.Ю. Класні керівники
    16 Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг» 1-4 травень 2021 Цісар Л.І. Чубирко О.Ю. Класні керівники
    17 Година спілкування «Протидія насильству в сім’ї» 1-4 травень 2021 Класні керівники

    Система з надання безоплатної правової допомоги працює для того, щоб кожна людина мала можливість захистити свої права.

    Ви можете:

    скористатися довідково-
    інформаційною платформою
    правових консультацій

    WikiLegalAid

    звернутися до нас
    за безкоштовним телефоном

    0 800 213 103