Планування і контроль

Організація виховної роботи в школі «Світанок» ведеться згідно нормативно-інформаційних документів Міністерства освіти і місцевих органів освіти і самоврядування та згідно річного плану роботи школи.

 

    Планування роботи відбувається на основі таких психолого-педагогічних засад:

  • сутності процесу виховання, його загальних конкретних цілей, завдань, засобів, методів,
  • теорії і методики національного виховання,
  • науково-теоретичної основи, формування активно творчої особистості і громадянина України,
  • формування в дітей світогляду, ідей, переконань і ідеалів на основі досягнень наук, традицій, звичаїв і інших значущих надбань вітчизняної і світової духовної культури,
  • сутності процесу морального виховання, вироблення свідомої дисципліни і культури поведінки школярів,
  • вікової, педагогічної і спеціальної психології, а саме анатомо-фізіологічних, психолого-педагогічних і вікових особливостей школярів.

 

Планування ведеться по таких напрямках:

  • Правове виховання,
  • Профілактика правопорушень,
  • Національно-патріотичне виховання,
  • Превентивне виховання,
  • Естетичне виховання,
  • Спортивно-масова робота,
  • Краєзнавча робота.

 

Плануємо роботу таким чином:

  • Складаємо план виховної роботи школи згідно загального річного плану роботи школи.
  • План роботи по семестрах.
  • План роботи методоб’єднання класоводів.
  • Робота з батьками і батьківськими активами.
  • План і тематика батьківських зборів.
  • Складаються списки дітей – інвалідів та дітей, які стоять на диспансерному обліку, а також дітей інших соціальних категорій.
  • Планування роботи гуртків.
  • Графік випуску шкільної преси.
  • Графік проведення загальношкільних свят
  • Графік виховних годин.
  • Плануємо роботу з позашкільними культосвітніми закладами, громадськими організаціями.
  • Графік виховних годин.

         

Класні керівники планують виховну роботу за такими розділами:

  • виховання національної культури,
  • соціально-корисна праця,
  • трудове виховання,
  • спортивно-оздоровча робота,
  • морально-етичне виховання,
  • естетичне виховання,
  • туристично-краєзнавча робота,
  • статеве виховання.

 

Класоводи складають виховні плани роботи на кожен семестр згідно заході рекомендованих райво. Пишуть мету і завдання виховної роботи, психолого-педагогічну характеристику класу, список доручень учнів, соціально-демографічний паспорт класу, планування роботи з батьками, тематику батьківських зборів. Продумують заходи і виховні години, індивідуальні бесіди з батьками, учнями, а також спільну роботу з вчителями – предметниками.

 

Контроль за станом виховної роботи в школі ведеться за такими пунктами:

 

Об’єкти постійного контролю:

  • Виконання Закону України «Про освіту».
  • Виконання Закону України «Про мову».
  • Дотримання Статуту школи.
  • Дотримання Правил внутрішкільного трудового розпорядку.
  • Відвідування навчальних занять учнями.
  • Організація гарячого харчування.
  • Організація роботи з дітьми, які потребують особливої уваги.
  • Робота з опіки.
  • Позаурочна зайнятість школярів.
  • Фізкультурно-оздоровча робота в режимі шкільного дня.
  • Рівень вихованості учнів.
  • Стан санітарно-гігієнічного режиму.
  • Естетичне оформлення школи, класів.

Питання, які контролюють один раз в семестр:

  • Ведення планів виховної роботи класними керівниками.
  • Стан гарячого харчування в школі.
  • Робота методоб’єднань вчителів.

Щомісячний контроль виховного процесу:

  • Виконання плану роботи школи ( вибіркове відвідування заходів, класних свят, бесід, батьківських зборів).
  • Робота гуртків, спортивних секцій, випуск шкільної преси.

Традиційно кожен рік у нашій школі проводяться: лінійка 1-го і останнього дзвоника, тематичні лінійки до національних свят. Плануються і проводяться свята «Миколая», Новорічні свята, до знаменних дат (І. Франка, Кобзаря. Л. Українки). Обов’язковими є свято «Сто днів школі», Букварика, концерт-звіт учнів, які відвідують гуртки, прощальний концерт випускників. Два рази в рік проводяться доброчинні ярмарки, постійно готуються тижні і місячники протипожежної безпеки, безпеки руху правових знань, «Діти на дорозі». Цього року святкували 10- річчя школи.

 

Показниками результативності виховної роботи в школі є:

 

  • Актуальність масових виховних заходів, рівень активності школярів, батьків, вчителів у підготовці і проведенні загальношкільних і класних заходів.
  • Залучення учнів до участі у шкільних і позашкільних гуртках. У школі діє 5 гуртків: «Старт»-баскетбол, гурток корегуючої гімнастики, гурток східних єдиноборств, «Веселі нотки» і «Веселі музики». Залучено 71 дитина. На базі школі працюють гуртки ЦДЮТ: м’яка іграшка, гурток малювання, духовий оркестр. Залучено 48 дітей.
  • Робота з обдарованими дітьми. Участь і перемоги у олімпіадах міжнародних конкрсах, фестивалях. Конкурс «Колосок», призові місця зайняли 15 дітей. Конкурс «Єдиноборств», перемогло у чемпіонаті України двоє дітей. Міжнародний відкритий кубок України , перемогло двоє дітей. Міжнародний конкурс «Кенгуру» отримали сертифікати 54 дитини. Міжнародний конкурс ім. П.Яцика – 1 переможець. Призове місце у фестивалі «Різдвяні канікули».
  • Робота з важковиховуваними дітьми і дітьми схильними до правопорушень. Немає учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку. При школі працює психолого-педагогічний консиліум, який веде психолог школи. В його рамках проводиться робота з превентивного виховання учнів школи, семінари з класоводами.
  • Розвиток пізнавальної активності і культури, інтерес до пізнавання історії українського народу. Ведеться спільна робота з позашкільними районними організаціями: дитячою районною бібліотекою №22 та Церквою «Всіх святих українського народу».
  • Різноманітність позаурочного життя класів: свята, ранки, походи у театр «Юного глядача», «Ляльки і люди», ляльковий театр, цирк, екскурсії по визначним і історичним місцям Львівщини. Покращено контакт з батьками, залучення їх до співпраці. Батьки активно беруть участь у підготовці свят, оформленні актового залу, костюмів. Батьки надають посильну допомогу у прибиранні та ремонті шкільних приміщень і подвір’я школи. Збільшилась активність батьківських комітетів, участь у батьківських семінарах, загальношкільних батьківських зборах, відвідування психолога.
  • Підвищення рівня творчої індивідуальності класних керівників, вихователів, наявність творчих ідей, відвідування різноманітних курсів: курси  Intel @, курси при ЛОІППО, творчі майстерні при ІМЦО за програмою «Лицем до дитини».
  • Якісне, своєчасне харчування учнів згідно перевірок адміністрацією, відгуків батьків і дітей. Достатня інформованість учнів, їх уміння оцінювати явища політичного життя. У школі психолог проводить анкетування.
  • Оздоровлення дітей. При школі працює кабінет логопеда, у визначені години веде прийом психолог, працює гурток корегуючої гімнастики. Кожен рік у школі діє пришкільний табір «Левеня», де оздоровлюється 60 дітей, з них більшість дітей із соціально незахищених категорій, а також діти з нашої школи оздоровлюються у стаціонарних таборах Сколівського району. В школі діє програма «Здоров’я школяра».